אחד הדברים החשובים ביותר בעולם פרסום הדיגיטלי הוא קהל היעד. במיוחד כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק. קהל היעד הוא בעצם אתם לקוחות פוטנציאלים העתידים לרכוש מוצר או שירות שלכם, כי הוא מתאים בול למה שהם מחפשים. קהל היעד זה אותם אנשים שמתעניינים כרגע או יתעניינו בעתיד במוצר/שירות שלכם וכדאי לנו לבעלי העסקים להיות בקשר הדוק איתם.
אז למה דווקא פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק מאפשר להגיע לקהלי יעד מדוייקים מאוד באמצעות מערך יצירת קהלי היעד שמבוסס בין היתר על גיל, מין, התעניינות, מיקום גאוגרפי מפורט. מערל פרסום בפייסבוק כולל בתוכו מגוון רחב ומדוייק של פרטי קהל היעד. ישנן אינספור אפשרויות להגדרת קהל יעד: מיקום מגורים, מאפיינים אישיים (למשל הורים או בעלי עסק) גיל,מין, מצב משפחתי, מקום עבודה ועוד מספר מאפיינים שיבחרו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בפינצטה עד להתאמה מושלמת. כל זאת תוכלו לעשות באמצעות פרסום בפייסבוק – פרסום ממומן בפייסבוק. בשנים האחרונות פרסום בפייסבוק והכוונה כמובן לפרסום ממומן, הוא בין הפרסומים מובילים ביעילות שלכם. והסיבה ברורה – פרסומים מוצגים בפני אנשים ספציפים שבוודאות מתעניינים בפרסום של המוצר או השירות שלנו. וזו ה דרך הישירה לביצוע פעולה הרצויה – רכישה או התקשרות.אך איך בעצם זה קורה?
איך עובד פרסום בפייסבוק? איך בעצם פייסבוק יודעת מה מעניין אתכם, למה אתם זקוקים ובכלל מי אתם. מכיוון שכולנו משתמשים פעילים בפייסבוק, כל פעולה שלנו בפייסבוק, אם זה לייק, קריאה של פוסט, צפיה בסרטון וכל דבר נוסף, נאסף ומתוייג. ובצורה הזאת קל למדי להגיע לאנשים בעלי מאפיינים ספציפיים שהשירות או המוצר שלנו מתאים להם ביותר. וזה בעצם מה שמאפשר לנו, מפרסמים לפרסם ולשווק את המוצר/שירות בצורה מיטבית. אז איך נכון מגדירים את קהל היעד?- דבר ראשון חושבים על הלקוחות שכבר יש. בודקים את המאפיינים שלהם ורושמים.
- לאחר מכן להרחיב את הרשימה – לחשוב על תחומי התעניינות נוספים שיכולים להיות לקהל היעד שלנו. לדוגמה: עסק שמפרסום פעילות ספורטיבית – קרוב לוודאי שקהל היעד שלו גם יתעניין באורח חיים בריאה, תזונה ותחומים נוספים שקשורים בו.
- שלב הבא – לחשוב על תחומים שאינם רלוונטיים לקהל היעד שלכם. זהו השלב האחרון בהכנת הרשימה שלנו.
- לאחר שבנינו את הרשימה מומלץ ביותר להיכנס למערך הפרסום של פייסבוק, למדור "קהל היעד" ולנסות להגדיר את קהל היעד בצורה הכי קרובה לרשימה שבניתם. במקרים רבים תוכלו לעשות זאת בקלות, אך במקרים ספציפיים תזדקקו למנהל מדיה חברתית מומחה שיעזור בהגדרה הנכונה – > אתם תמיד מוזמנים אלינו לייעוץ והכוונה.