לקראת סוף שנת 2019 התחלתי לחקור מה צפוי לנו בתחום פרסום לעסקים בשנת 2020, כדי להכין את עצמי ואת הלקוחות שלי לטרנדים חדשים שיגיעו, על מנת לייעל את אופן פרסום עסקי.
לשם כך קראתי מאמרים ומחקרים בעניין פרסום באינטרנט של חברות ענק כמו גוגל ומיקרוסופט ובנוסף גם חברות פרסום ענק בארצות הברית.
כאן אני מבקשת לשתף אתכם את הממצאים של דוחות הנ"ל, וגם להסיק את המסקנות לגבי אופן הפעולה הנדרש, על מנת לבנות מסעות פרסום יעילים ותוצאתיים בשנת 2020.
חוויה מותאמת אישית
כבר שנה (2019) ראינו כי 80% מהפרסום פונה אל הצרכן בצורה אישית ופרסום עצמו מבוצע בהתאמה אישית. בוודאות ניתן לומר, כי הצרכנים מעדיפים את המותגים שמעניקים להם חוויות ייחודיות ומרתקות ובין היתר פניה אישית כמענה לצורך הנוכחי.
זה לא סוד, כי רשתות חברתיות ומנועי חיפוש אוספים עלינו מידע והם מתייגים אותנו לפי תחומים.
כך המפרסם יכול ליצור פרסום מותאמים אישית למטרות העסקיות.
העסקים משתמשים בנתונים האלה לקבלת מידע אודות קבוצת הצרכנים מול מיקוד מדויק על סמך דרישותיהם ורצונותיהם.
פרסום כזה מצוין לבעלי עסקים ולצרכנים בו זמנית,כי
1. הצרכן נהנה מכך שאנו מציעים לו מוצר שהוא בול לטעמו
2. העסק נהנה שביעות רצון לגבי המוצר שלו הוא בכך הגדלה במכירות
3. שניהם, גם העסק וגם הצרכן יוצרים חיבור איכותי אישי ומשמעותי
4. כוח התפעולי של העסקי, הרווחיות והתדמית שלו עולים ועקב כך גם רווחיות
פרסום וידאו מנצח בגדול
כן כן, המגמה של צפיה בוידאו עולה ואין מנוס מזה.
אנשים מעדיפים לראות סרטונים, מאשר לקרוא את הטקסט ולהסתכל על התמונות.
אז בוודאות מוחלטת ניתן לומר, כי פרסום וידאו יעבוד הרבה יותר טוב והרבה יותר יעיל מכל שאר הפרסומים הנמצאים כרגע בשימוש.
פרסום לעסקים – אז מה זה אומר לגבי העסקים?
1. לפרסם וידאו בפוסטים ברשתות חברתיות ששולטות בשוק, כגון פייסבוק אינסטגרם או גוגל לעסקים.
2. את הפרסומים הממומנים מומלץ וכדאי מאוד לעשות אך ורק עם סרטוני הוידאו
לרוב החוויה עדיפה על הצרכן היא חוויה אותנטית, זאת אומרת לא וידאו מעוצב, אלה וידאו אמיתי.
לדוגמא וידאו מוקלט מהטלפון הנייד שלנו ומספר על המוצר בצורה אמינה וממקור ראשון.
פרסום לעסקים 2020 הקניות החברתיות שולטות בשוק
היקף הוצאות פרסום במדיה חברתית בעולם עומד על 50.2 מיליארד דולר רק לשנת 2019.
הצפי הוא כי בשנת 2020 נתון זה יכפיל את עצמו.
אז מה בעצם קרה בארץ?
כעיקרון, בארץ אנחנו גם גדלים בהוצאות על פרסום. למשל, הוצאות עסקים על פרסום בשנת 2019 גדל ב-35 אחוז לעומת 2018.
זה נובע משתי סיבות.
הסיבה הראשונה היא שאחוז העסקים הוותיקים שנכנסים בשוק הפרסום גדולה משמעותית לעומת שנים שעברו.
הסיבה השנייה היא, כי בכל שנה נפתחים עסקים חדשים שגם כן הם מצטרפים ל לפרסום ברשתות החברתיות.
הוא כתוצאה מנתונים אלה מתקבלת המסקנה כי תחרות בשוק בכל התחומים גדלה משנה לשנה.
התחרות מתגברת ואם כך גם עלויות הפרסום לכל עסק ועסק גדולות והוצאות על הפרסום תופחות משנה לשנה.
אגב זו בדיוק הסיבה שמציינים נציגי תמיכה בפייסבוק כאשר עולה השאלה בנוגע לעליית מחירי פרסום בפייסבוק ואינסטגרם לאחרונה.
אז מה לעשות במצב הזה?
ומה בכלל יגרום לפרסומים שלנו להיות יעילים ותוצאתיים ויחד עם זאת לא יקרים?
1. לא לעצור מסעות פרסום ממומנים שרצים ומניבים תוצאות.
ככל שמסע פרסום רץ יותר זמן ככה אנו יכולים להוריד את עלויות הפרסום ולהעלות את יעילות הפרסום.
2. לפרסם בכל הרשתות החברתיות גם כאלה שהפכו להיות פופולריות לאחרונה.
ברוב רשתות חברתיות העסק לא נדרש לשלם על מנת להיות נוכח.
זה הזמן לפתוח נציגות ב רשתות חברתיות חינמיות שקיימות זמן מה, גוגל לעסקים, פינטרסט.
וגם חדשות כמו טיק טוק, לאסו ואחרים
אל תאמינו לאשליה כי רשתות החברתיות החדשות הן לצעירים בלבד, צעירים של היום יהפכו למבוגרים תוך 8-10 שנים וכדאי לכם מאוד להשקיע בהם מאמצים שלא עולים כסף על מנת לזכות בהם ללא מאמץ מיותר כשיהפכו לקהל היעד שלכם.
להזכירכם לפני 8 שנים עלות מינימלית של פרסום לעסק בפייסבוק הייתה 5 ש"ח ליום בלבד והיא הניבה תוצאות מעולות ביותר. כרגע, אין מסע פרסום מניב תוצאות שמחת ל50 שח ליום. שימו לב 8 שנים וגידול של 250%!!!!!
3. להקפיד שהנוכחות תהיה מסיבית בכל מקום שלא דורש תשלום
ישנם הרבה דרכים חינמיות שהעסק יופיע בהם, כמו מפות גוגל, איזי, גוגל לעסקים, אינסטגרם ועוד. זה עניין של חצי שעה ועד שעה בשבוע להכניס תכנים חדשים של העסק שיישארו אונליין לתקופה ארוכה וללא מאמץ כספי מצד העסק
לסיכום אני רוצה לומר, כי לצד התחרות שקיימת בשוק עכשיו, קרוב לוודאי כי התחרות תעלה כבר בשנה הבאה (2020) ומומלץ מאוד להיות מוכנים לכך.
יחד עם זאת פרסום לעסק יעשה יותר אפקטיבי, יותר מושך צרכנים, כך הפרסום יהיה הרבה יותר יעיל והרבה יותר רווחי.