WEBOPTIMIZER בניית אתרים | קידום אורגני בגוגל| קידום ממומן | שיווק עסקים בפייסבוק
תפריט

שיטות קידום אתרים והשוואה ביניהם  

מה כדאי יותר? קידום אורגני מול קידום ממומן

קידום אתרים: שיטות קידום והשוואה ביניהם  

By In קידום אתרים On יוני 17, 2014


קידום אתריםלמה צריך קידום אתרים?

זירת האינטרנט הופכת יותר ויותר לזירת המסחר החזקה ביותר בשוק ועסקים רבים פותחים נציגויות משלכם באינטרנט בצורת אתרים, דפים ברשתות חברתיות, סרטים ועוד הרבה יותר. עסקים רבים מעוניינים להבליט את עצמם מול עשרות עסקים אחרים, שגם להם ישנם משאבים ברשת האינטרנט. כאן נכנס כלי חזק, שעוזר לבעלי העסקים להשיג מטרה זו  ושמו של הכלי הוא קידום אתרים.

 אז מה זה קידום אתרים בעצם?

שמו המלא של המושג קידום אתרים באנגלית הוא SEO (Search Engine Optimization) בתרגום לשפתינו אופטימיזציה למנועי חיפוש. המשאב, בו אנו מוצאים מידע או מוצר הרלוונטי באינטרנט הוא מנועי חיפוש. המנוע החיפוש האולטימטיבי והפופולארי ביותר בעולם, הוא מנוע חיפוש גוגל ורוב העסקים בארץ ירצו לשווק ולקדם את האתר שלכם דווקא במונע חיפוש זה. המטרה היא להיחשף לקהלים עצומים של גולשים המשתמשים במנוע חיפוש זה ובצורה זו להיות ולהראות על מפת האינטרנט.

איזה סוגי קידום אתרים קיימים?

ישנם סוגי שונים של קידום אתרים, שונים בגישה שיווקית וערכית שלכם, אך כולם משרתים את המטרה לה הם נועדו – לשווק את האתר או את המוצר בפני גולשים ברשת. להלן הרשימה המסבירה על ההבדלים מהותיים של קידום אתרים למנועי חיפוש ובמקרה שלנו למנוע חיפוש גוגל, כי נכון להיום גוגל, הינו מנוע חיפוש הרלוונטי ביותר לגולשים בישראל:

קידום אתרים אורגני:

מטרה של שיטה זו היא שאתר העסק יגיע למקום גבוה בתוצאות החיפוש, כגון, מיקום בעמוד הראשון בין עשר התוצאות הראשונות. בשיטה הזו משתמשים כאשר מעוניינים שהאתר או המוצר יישארו במיקום גבוה ודרך כך יביאו לכניסה של קהל גולשים גדול לעמוד המכירה באתר. שיטה זו דורשת מאמצים מסוימים ממקדם האתרים או מבעל העסק.

לפני שנת 2011 לא היו כללים מדויקים וקידום האתרים אורגני נחשב למן פיקציה בעני מקדמים, כי אף אחד לא ידע באופן מדויק וברור מה היא הצורה הטובה ביותר לקידום. בשנת 2011 שידרגה גוגל את מנוע החיפוש שלה (שדרוג הידוע בשם – מנגנון חיפוש פאנדה) ויחד עם זאת יצא מדריך רשמי של גוגל המסביר אודות כללי קידום האתרים, ונייר זה הופך למדריך הטוב ביותר לקידום בגוגל.

קידום אתרים ממומן:

שיטה זו הינה שיטת שיווק הפופולארית ביותר באינטרנט, משום שאיתה ניתן למקם את האתר ישירות בתוצאות חיפוש בעמוד הראשון, בתמורה לתשלום עבור הקלקה על המודעה (בשיטה נקראת PPC – Pay Per Click). שירות זה של גוגל נקרא Google Adwords (גוגל אדוורדס) וקיימות אסטרטגיות רבות ומגוונות המאפשרות לקדם אתר בשיטה זו. מטרה של אסטרטגיות הללו היא להפחית בעלויות של תשלום לקליק, אך להישאר במיקום גבוה בתוצאות של מודעות הממומנות.

 איזה שיטה עובדת טוב ומה משתלם מבחינת העלויות?

שני השיטות עובדות מצוין בידי מקצוענים, אך בחירה נבונה בשיטת הקידום תלויה באסטרטגיה שיווקית של העסק ותקציבי שיווק שלו. עלויות של שיטת קידום האתרים האורגני נמוכות יותר אך להביא את האתר לעמוד הראשון לקוח זמן מסוים, החל משלושה חודשים ועד חצי שנה. עלויות של קידום אתרים ממומן הם עלויות קבועות ובחלק גדול מתחומים עלויות גבוהות למדי, אך התוצאה מושגת במיידית וזה יתרון עצום.

כאמור, על בעל העסק לבחור בשיטת קידום אתרים ,לפי התקציבים שבידו ואסטרטגיה וגישתו לשיווק באינטרנט.

 


אודות מחבר המאמר:

אורית שיפרין

אני מאמינה בגישה שכל נכס באינטרנט אמור להביא לנו תועלת כלשהי. במיוחד אם מדובר בעסקים. כל בעל עסק צריך להבין, כי מרחב האינטרנט מלא בהזדמנויות שיווק, ובניצול הזדמנויות אלו העסק המקודם יגיע בטוח ליעדים שיווקים מצויינים. יחדן עם זאת, הנתיב השיווקי חייב להתאים את עצמו למוצרים ושירותים שהעסק מעוניין לשווק לקהל הרחב. ההתאמה חייבת להעשות לפי עלות מול תועלת ותמיד ניתן למצוא אופציות שמתאימות לכל עסק.

השאר/י דעתך או הודעתך...