21 אסטרטגיות סודיות של פרסום בפייסבוק שמנצח
אתם לא יכולים פשוט לזרוק ספגטי על הקיר כדי לראות מה נדבק כשמדובר במודעות פייסבוק.
זו הדרך המהירה ביותר לבזבז את כל תקציב הפרסום על קמפיינים שאינם משיגים את מלוא הפוטנציאל שלהם.
בלי תוכנית – אסטרטגיה אמיתית – לעולם לא תצליחו:
- לדעת את הסיבות לכישלון או להצלחה שלכם
- להיות מסוגלים לבצע אופטימיזציה של המודעות שלכם
- לשנות את קנה המידה של מסעות הפרסום שלכם
- אתם לא רוצים את זה – ואנחנו לא רוצים את זה בשבילכם.
אנחנו מחלקים את הדובדבן שבקצפת, הטוב שבטובים:
21 אסטרטגיות פרסום בפייסבוק שהמומחים שלנו משתמשים בהם כדי לקבל 400% ומעלה בשיעורי קליקים.
בסוף המאמר הזה, אתם תדעו:
- כיצד להגדיר מודעות פרסום בפייסבוק כראוי
- באילו אסטרטגיות אתם רוצים להשתמש
- הכל על נושא ההמרה
- אילו מודעות עובדות הכי טוב עבור חלקים שונים של הפרסום
- איך נראים הקונים הטובים ביותר שלכם
- איך לפלח את הקונים שלכם
- איך להציע הצעות מבריקות לכל סוגי הלקוחות
- מה זה ריטרגטינג
- הפיקסל של פייסבוק
- כיצד לשלב מודעות פייסבוק עם טקטיקות שיווק אחרות
- כיצד לבדוק את המודעות שלכם
- איך להציע הצעות
ראשית: הדברים שלפני
נתחיל בארבעה דברים חיוניים שעליכם לעשות לפני הגדרת מודעת הפרסום בפייסבוק הראשונה שלכם, כי כמו כל דבר, הכנה נכונה היא המפתח לביצוע מבריק.
הבא: חומרי האסטרטגיה
בהבא מגיע החלק המהנה. נחקור 17 דרכים לשפר את תוצאות מסע הפרסום בפייסבוק עם אסטרטגיות מתקדמות שאושרו על ידי KlientBoost.
ולבסוף:
אנחנו רוקדים ומטלטלים את הכסף שלנו כי יש לנו שליטה על מודעות הפרסום בפייסבוק וכולנו מוכנים לבנות דוחות שסטים למעלה.
1. הגדר משפך המרות
מה קורה אם תבקשו מאדם זר גביע גלידה?
רוב הסיכויים הם שהוא ירחם עליכם, יעוות את פניו בנימוס ויתרחק מכם (כמו מאדם משוגע).
אבל מה קורה אם תשאלו מאדם זר מה השעה?
רוב הסיכויים שהוא יגיד לכם מה השעה.
אולי תחליפו ביניכם כמה משפטים בסגנון “יום יפה, הא?” וזה עשוי להפוך לשיחה קצרה שבה אתם מגלים שיש לכם חברים משותפים וחולקים תחומי עניין דומים.
בשלב זה, הם עשויים לקנות לכם גלידה.
מוסר ההשכל של הסיפור הוא כזה:
כדי ליצור מסע פרסום בפייסבוק, חשבו על קהל היעד שלכם כעל קבוצות של אנשים בשלבים שונים של “שאלות נוחות”.
צרו אסטרטגיות מודעות שונות בפייסבוק לשלבים שונים אלה.
משפך המרות מזהה את מערכות היחסים השונות שיש לכם עם הקהל הכולל שלכם ומחלק את מערכות היחסים הללו לשכבות מוערמות. יש אנשים שמוכנים לקנות מכם ממש ברגע זה (בתחתית המשפך) בעוד שאחרים עדיין צריכים הוכחה שהמוצר שלכם טוב (בחלק העליון של המשפך).
למשפך טיפוסי יש ארבעה שלבים: למשוך, להמיר, לסגור ולשמח.
שלא במפתיע, אסטרטגיות שונות של קמפיינים וסוגי פרסום בפייסבוק עובדים טוב יותר עבור כל שלב בערוץ המכירות שלכם.
לדוגמה:
אם אדם הוריד את הספרים האלקטרוניים שלכם והשתתף בכמה סמינרים מקוונים, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יקנה את המוצר שלכם מאשר מישהו שרואה את המודעה שלכם בפעם הראשונה.
הראשונים אומרים לכם מה השעה אבל הם לא מפנקים אותכם בגלידה.
משפך המרות מוגדר היטב מנחה כיצד אתם מנהלים את מסע הפרסום שלכם:
- זהו את הקהלים שלכם בפייסבוק.
- פתחו הצעות וקמפיינים המתאימים לכל שלב של יעדים.
- פתחו תמריצי שיווק כדי להעביר אנשים דרך ערוץ ההמרות שלכם.
- הגדירו יעדי מסע פרסום שונים בהתאם ליחסי הקהל עם המותג שלכם.
2. צרו קהל לקוחות מציאותי
מי הלקוח הכי טוב שלכם?
אתם צריכים לדעת את זה לפני שאתם מכינים מודעות הפרסום בפייסבוק.
חפרו בדמוגרפיה:
איך הם נראים?
בני כמה הם?
הם נשואים?
האם יש להם בית או שהם שוכרים דירה?
האם הם נוסעים בתחבורה ציבורית או נוהגים במכונית?
האם המכונית הזו היא קיה או טסלה או שזו בכלל משאית?
מה רמת ההכנסה שלהם?
האם הם אוהבים כלבים או תרנגולות?
ענו על השאלות הנוספות
אם אתם זקוקים לעזרה בתשובה לשאלות אלו, למדו את עניין המודעות הממוקדות בפייסבוק כדי להבין מי הקונה שלכם כבן אדם. היו נחמד עם אישיות הקונים שלכם – ראו בהם אנשים לכל דבר ולא רק איזה ארנק דיגיטלי.
התאימו את המודעה שלכם לציפיות שלהם. דברו בשפה שלהם.
כשזה מגיע למודעות בפייסבוק, הכרת קהל היעד שלכם פירושה לדעת את נקודות הכאב, תחומי העניין, המיקום והתנהגויות הרכישה שלו.
והנה טיפ: הבינו כיצד הקונים שלכם מזדהים.
טייס אוטומטי, למשל, מדבר בשפה של הלקוח האידיאלי של החברה. כותרת מודעת הפייסבוק שלהם אומרת “כיצד למסמר את ניסיון ה-SaaS שלך.”
לגרום למשתמשי ניסיון להירשם למנוי בתשלום הוא מאבק עבור ספקי תוכנה.
3. פלחו את הקהל שלכם כדי להציע הצעות רלוונטיות
טפחו לעצמכם על השכם. אתם יודעים מי הלקוח האידיאלי שלכם ואתם מבינים שלערוץ ההמרה יש שלבים שונים עבורו בהתאם למידת הנוחות שלו עם ההצעה שלכם. עכשיו, הגיע הזמן לחבר את שני הדברים האלה ביחד וליצור קצת קסם.
נוסחה שתעלה אתכם על המסלול הנכון:
לקוחות אידיאליים בשלב הפוטנציאלים (לקוחות חדשים) של ערוץ ההמרה הם הקהל החם שלכם. הם מתעניינים במוצר שלכם.
מיקוד מחדש
יש כל כך הרבה אפשרויות בחוץ. ראינו מותגים רבים מצליחים כאשר הם מכוונים מחדש לפלחי קהל שונים.
כמה פלחי לקוחות שראינו עושים פלאים בפייסבוק ובפלטפורמות מודעות אחרות:
לידים חמים:
אנשים שביקרו באתר שלכם פעם אחת אך לא היו מעורבים בתוכן או בהצעות.
קוראי בלוג קודמים:
אנשים שביקרו בדף הבלוג שלכם כי הם ראו את הקישור שלכם בתוצאות מנוע החיפוש או במדיה החברתית, אך עזבו לאחר קריאת כמה מאמרים.
קוראי הבלוג המעורבים:
אנשים שממשיכים לחזור לבלוג שלכם לקבלת תובנות נוספות. סביר יותר שהם יבצעו רכישה בעתיד או ישתפו את התוכן שלכם בפייסבוק.
מבקרים בדף נחיתה:
לקוחות פוטנציאליים שנחתו בדפי נחיתה ספציפיים, סביר להניח שהם מתעניינים במוצרים או בתכונות מסוימות.
נוטשים עגלת קניות:
אנשים שכמעט קנו מכם, אבל צריכים דחיפה כדי להשלים את הרכישה שלהם.
לקוחות חוזרים:
אלה עוקבים שכל הזמן חוזרים. הם תומכי המותג הפוטנציאליים שלכם. הם אלה שמספרים לאחרים על הדברים המגניבים שלכם. ואתם רוצים שהם יעשו את זה כי יש סיכוי גבוה פי ארבעה שמישהו יקנה פריט כשחבר ממליץ עליו.
סוגי הקהלים האלה שונים וכל אחד מהם צריך לקבל גישה פרסומית אחרת.
לכל גישת פרסום יש הצעה שונה – ופייסבוק עוזרת לכם עם ההצעות האלה.
ברגע שאתם מבינים את פלחי הלקוחות שלכם, ההצעות שלכם הופכות לרלוונטיות יותר. מסעות הפרסום שלכם עונים על צורך ספציפי או פותרים בעיה נפוצה.
4. פיקסל פייסבוק
מעקב המרות הוא בן הדוד המשעמם של עיצובי מודעות נוצצים וכותרות נוצצות. אבל, למקרה שלא שמתם לב, להיות חנון זה די מגניב.
והחנון שבכם יודע שצריך למדוד את החומר הנוצץ.
עבור מודעות פייסבוק, הכלי שבו אנו משתמשים כדי לאמוד את מצבנו הוא ה-Facebook Pixel.
מה זה פיקסל של פייסבוק?
זו נקודת מעקב.
אבל זה למעשה חבורה של נקודות מחוברות יחד בכמה שורות קוד שאתם מעתיקים מפייסבוק ומוסיפים לאתר שלכם. קוד זה עוקב אחר מה שמבקרים עושים כשהם מגיעים לאתר שלכם. לדעת אילו פעולות הם נוקטים הופך את מודעות הפייסבוק שלכם לרלוונטיות הרבה יותר.
מעקב אחר ההמרות הנכונות שומר על מסע הפרסום שלכם בפייסבוק. מעקב אחר המרות שומר על מסלול הקמפיין שלכם. עד כמה זה משפיע על מסעות פרסום בפייסבוק, אנחנו עדיין לא יודעים. מה שאנחנו כן יודעים זה שאתה 100% עיוור בלעדיו, אז התקינו אותו.
5. מודעות פייסבוק + Google Ads = התאמה משמיים
אם אתם לא מעריכים את מה שעשיתם עד לנקודה זו, הבינו, העמדת בסיס איתן לאסטרטגיית הפייסבוק שלכם.משטח השיגור נעשה.
הדבר הטוב בשיווק דיגיטלי הוא שאתם לא צריכים לבחור ערוץ אחד. אתם לא צריכים להמר בגדול על דבר אחד ואז לשבת ולהתפלל שהדברים יתגלגלו בדרך הנכונה. ההיפך.
עם ערוצי שיווק דיגיטליים, הכיף הוא איך אתם משלבים מספר קמפיינים ומקורות לידים כדי לתמוך זה בזה.
6. מודעות פייסבוק + שיווק תוכן
רוב החברות יוצרות מודעות פייסבוק במטרה להפוך לידים חמים ללקוחות משלמים.
זה טוב – למרבה הצער, המודעות הללו מכוונות גם ללידים קרים.
זה רע – אתם לא יכולים לערבב אותם יחד. פעולה זו מפחיתה באופן דרסטי את החזר ה-ROI של מסע הפרסום שלכם.
למה מלכתחילה לכוון לחום וקר ביחד?
כי עדיין אין מספיק לידים חמים למטרה. אז משווקים מכוונים לידים קרים עם הצעות מכירות פשוטות. הבעיה היא הפער העצום בין לידים קרים ללידים חמים.זו הבעיה שאתם צריכים לתקן.
והנה איך אתם עושים את זה:
אפשר להפוך לידים קרים ללידים חמים עם שיווק באמצעות תוכן.התוכן עובד עם המודעות שלכם בפייסבוק.
כן, תוכן, ולא, אתם לא צריכים להיות הכותבים הטובים בעולם כדי ליצור תוכן חזק. תוכן פשוט צריך להיות בעל ערך ולפתור את נקודות הכאב של קהל היעד שלכם. שמרו על דברים ברורים, תמציתיים ומשכנעים.
לאחר מכן שתפו את התוכן המשכנע הזה עם קהלי היעד שלכם בפייסבוק. עשו זאת במקום להכות אותם בפרצוף עם הצעת מכירה דבר ראשון.
מאוחר יותר, לאחר שאדם קרא כמה מאמרים בבלוג שלכם או הוריד ספר אלקטרוני בחינם, אפשר להעביר אותו קדימה ולמקד אותו עם מודעות פייסבוק מוכוונות יותר למכירות.
7. השתמשו במודעות פייסבוק לנייד + מודעות אינסטגרם
מודעות לנייד מהוות 94% מהכנסות הפרסום של פייסבוק. זה איפשהו באזור של 16.34 מיליארד דולר בהכנסות הרבעוניות ממודעות לנייד.
זהה המגרש שאתם רוצים לשחק בו בכדור.
אם תוסיפו ל-Audience Network של פייסבוק, תוכלו להגיע לקהל גדול עוד יותר.
חשבו על דף הנחיתה שלכם.
האם זה מותאם לנייד?
זה בהחלט חייב להיות.
אל תעשו את הטעות במודעה בפייסבוק של הפניית תנועה בנייד לדף אינטרנט שקשה לקרוא אותו ללא מסך גדול.
ראינו מודעות פייסבוק לנייד מספקות תוצאות מצוינות בתעשיות שונות, בדקו אם זה עובד עבור המותג שלכם.
8. הפעילו מסע פרסום בחינם
אם אתם רוצה קליקים על מודעות בפייסבוק, הציעו משהו בעל ערך גבוה. מתנות ותחרויות בפייסבוק מרתקות מאוד.
תחרויות הפייסבוק שלכם לא צריכות להתמקד 100% מהזמן במכירות. במקום זאת, חפשו יתרונות ארוכי טווח כגון שמטרתם העלאת מודעות מוגברת למותג.
9. בניית רשימות שיווק חדשות עם מודעות לידים
מודעות לידים הופכות את החיים לקלים במיוחד. כאשר מודעת לידים מופיעה בפיד שלכם, אתם יכולים את למלא פרטי הקשר מבלי לעזוב את פייסבוק.
זה מסיר את נקודות החיכוך האפשריות בין הלקוח הפוטנציאלי שלכם לבין ההמרה, מה שמקל עליהם להחליף את כתובת הדוא”ל שלו לספר אלקטרוני או סוג אחר של הצעת פרסום בפייסבוק. הנה אסטרטגיית מודעות בפייסבוק לבדיקה עם מודעות לידים.
ראשית: צרו קהל מותאם אישית
צרו קהל מותאם אישית בפייסבוק של קוראי בלוג ומבקרים באתר ב-30 הימים האחרונים שעדיין לא ביצעו המרה בשום הצעה.
לאחר מכן: הגדירו קמפיין פרסום ליצירת לידים
הגדירו מסע פרסום למודעות לידים כדי לאסוף מיילים ולהעביר אותם לערוץ השיווקי שלכם.
ככל שהתוכן שלכם טוב יותר, אנשים יבצעו יותר הורדות, וכך תוצאות הלידים החדשים יהיו טובות יותר.
10. הגדירו מודעות מרובות מוצרים למסחר אלקטרוני
מודעות ריבוי מוצרים של פייסבוק מציגות מספר מוצרים במודעה אחת.
זה עובד מכמה סיבות:
מודעות מרובות מוצרים נותנות ללקוחות שלכם בחירה.
אתם משלמים על מודעה בודדת אבל מקדמים מוצרים מרובים – זה בונוס.
אתם יכולים להציג מספר יתרונות של מוצר בודד.
11. קחו את מודעות הקרוסלה לנסיעת מבחן
דו”ח של מקדם העולמי המוכר חשף שמודעות קרוסלה טובות פי 10 לגרום לאנשים ללחוץ על מודעות פייסבוק בהשוואה לפוסטים ממומנים סטטיים בפייסבוק. מודעות הקרוסלה הטובות ביותר מספרות סיפור עקבי לאורך השקופיות – אתם יכולים להשתמש בעד 10 שקופיות.
זכור שהתמונה הראשונה של מודעות הקרוסלה שלכם בונה או הורסת את כל מסע הפרסום שלכם – היא צריכה להיות כל כך טובה שהאנשים לא יוכלו להתעלם ממנה.
אם, לדוגמא, אתם עוסקים בתחום התוכנה או מוכרים מוצר שיש לו מספר שלבים להגדרה, אתם יכולים להשתמש במודעות הקרוסלה כדי להוביל את קהל היעד שלכם בתהליך השימוש במוצר שלכם.
לדוגמה, לשירות מנוי זו יכולה להיות מודעת פייסבוק שמסבירה את כל תהליך המנוי, מההרשמה הראשונית ועד השמחה שבפתיחת קופסת מנוי שנמסרה.
12. כבשו את הניוז פיד עם מודעות וידאו
אם תמונות מדברות אלף מילים, כמה מילים נאמרות עם תמונות נעות? הרבה.
אנשים אוהבים סרטונים כי סרטונים מזינים מידע בכפית. יש ראיות לכך ששימוש בסרטונים באסטרטגיית הפרסום בפייסבוק מוביל לתוצאות מרקיעות שחקים.
בנוסף לתוצאות טובות יותר, למודעות וידאו יש את העלות האפקטיבית לקליק הנמוכה ביותר בהשוואה לסוגי מודעות אחרים. eCPC מראה מה הייתה העלות לקליק אילו היו נרכשים קליקים במקום הופעות (מספר הפעמים שצפית בסרטון) או המרות. לפי Adobe, סיכוי גבוה פי 1.81 שקונים שצופים בסרטונים הם גם הרוכשים, מאשר צופים שאינם צופים בסרטונים.
מובן מאליו שהסרטונים שבהם אתם משתמשים צריכים להיות איכותיים ורלוונטיים לקהל היעד שלכם. ראינו הרבה פוסטים של סרטונים בפייסבוק מצליחים. אבל הרבה הולכים לאיבוד. בעיקר, האיכות והרלוונטיות הן שמחליטות אם סרטון יהפוך לפופולרי או לא.
אם יש לכם מוצר מגניב שתרצו להציג בפעולה, מודעות וידאו הן דרך טובה לעשות זאת.
יש לכם שירות מנוי? – מגניב, צרו סרטון של מישהו שפותח את הקופסה כדי להראות את ההתרגשות שבקבלת המוצר שלכם.
מוכר SaaS? – צרו סרטון קצר שמראה איך המוצר שלכם נראה.
מציע ייעוץ? – צרו מודעת וידאו קצרה בפייסבוק כדי להזמין אנשים להשתתף בסמינר המקוון הקרוב שלכם.
13. הגבירו את אסטרטגיות השיווק המחודשות שלכם
ברגע שהצלחתם לגרום לאנשים לבקר באתר שלכם ולבלות קצת זמן בדפי נחיתה ספציפיים, יהיה זה בזבוז לשחרר אותם ולא לשלוח להם הזמנה לחזור. זה המקום שבו תיצרו קהלים מותאמים אישית חדשים. חברת SaaS Scoro ניהלה קמפיין רימרקטינג בפייסבוק באמצעות קהלים מותאמים אישית של פייסבוק, שהביא פי שישה יותר המרות בתקציב מודעה ללא שינוי.
אם אינכם משתמשים עדיין בקהלים מותאמים אישית של פייסבוק, זה זמן טוב להתחיל. מומלץ להתחיל במיקוד מחדש של המבקרים בדף הנחיתה שלכם.המבקרים בדף הנחיתה מכירים את המותג שלכם.
הם מתעניינים במוצר או שירות מסוים.אתם יכולים ליצור הצעות ספציפיות לדף נחיתה הרלוונטיות לקהל קטן.לדוגמה, אם מישהו ביקר בדף הנחיתה שלכם לאחר אופטימיזציה, תוכלו להגדיר קמפיין רימרקטינג בפייסבוק כדי להפוך אותו מליד ללקוח.
לפי eMarketer, כמעט שלושה מתוך חמישה קונים מקוונים בארה”ב אומרים שהם חזרו למודעות על מוצרים שהם חיפשו בעבר באתרים אחרים. אם תוכלו לשכנע 60% מהמבקרים בעבר באתר לחזור ו-25% מהם יירשמו להצעה, אתם פשוט תשתגעו מהצלחה. הכלל של פילוח קהלי פייסבוק לקבוצות מפורטות חל גם על קמפיינים של שיווק מחדש. פנו כמה שיותר ספציפית והציעו הצעות ספציפיות בדף נחיתה.
היו ברורים לגבי הצעד הבא שאתם רוצים שהמשתמש יבצע, למשל, על ידי שימוש בלחצן הקריאה לפעולה “הירשם” או “הורד” במודעה שלכם.
14. הגדירו מודעות פייסבוק דינמיות
מודעות דינמיות הן ההזדמנות שלכם להחזיר לקוחות מהססים על ידי הצגת מודעות מותאמות במיוחד על סמך מה שהם עושים באתר – וזו הסיבה שהפיקסל של פייסבוק טוב ללקוחות (התאמה אישית). על ידי שילוב של מודעות ריבוי מוצרים עם קהלים מותאמים אישית של פייסבוק, אתם יכולים לייצר קרוסלה של פריטים שונים שאדם גלש בהם באתר שלכם – מודעות מוצר דינמיות.
לדוגמה, אם מישהי הסתכלה על שמלות ואביזרים אדומים באמזון, ניתן היה למקד אותה מחדש עם מודעת מוצר דינמית המציגה את אותם מוצרים בדיוק. חברת המסחר האלקטרוני Nomorerack השתמשה באסטרטגיית המודעות הזו של פייסבוק וראתה את שיעורי הקליקים שלה שלה עולים ב-42% בעוד העלות לרכישה שלה ירדה ביותר מ-40%.
כדי להגדיר מודעות פייסבוק מרובות מוצרים, העלו את קטלוג המוצרים שלכם ל-Facebook Business Manager.הצגת מודעות דינמיות לאנשים שביקרו באתר או באפליקציה שלכם לנייד תלויה בפיקסל של פייסבוק באתר שלכם ו/או ב-SDK של פייסבוק באפליקציה שלכם לנייד.
זה גם תלוי במשתמשים שיתנו ל-Facebook Pixel לעשות את זה, משהו שהם אולי לא יעשו עכשיו כשאפל נותנת למכשירי אייפון את הכוח להגיד “אוי לא”, פייסבוק.
15. הפעילו מסע פרסום רווחי
על פי מחקר של אדובי, 41% מההכנסות הכוללות בארה”ב מגיעות מלקוחות חוזרים. ההכנסה הממוצעת לביקור עבור קונים חוזרים בארה”ב גבוהה ב-497% בהשוואה לקונים רגילים. זה פי 5 יותר טוב. נתונים אלה מרמזים שמסעות פרסום במכירות הם מכרה זהב פוטנציאלי.
מתי בפעם האחרונה ניהלתם מסע פרסום של UPSELL?
יש פוטנציאל עצום שלא מנוצל בהשקת קמפיין שיווק מחדש על הלקוחות הקיימים שלכם. אסטרטגיית מכירה נוספת היא מיקוד האנשים על סמך הרכישות האחרונות שלהם והצעת פריטים קשורים. לדוגמה, כאשר מישהו מזמין כרטיסי ביקור מ-MOO, MOO יכול להציע גם את המוצרים הנוספים שלו.
אם אתם מנהלים עסק B2B, אתם עשויים להצליח יותר עם הפניות ושיווק בדוא”ל. למעשה, 84% ממקבלי ההחלטות B2B מתחילים את תהליך הקנייה עם הפניה.
16. לטפח לידים עם תוכן רלוונטי
עד כה, הפוקוס היה על אסטרטגיות פרסום בפייסבוק שהופכות לידים קרים וחמים ללקוחות. אך לעתים קרובות משווקים מוותרים לאחר שניים או שלושה ניסיונות בהמרת לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם. מה שהם לא מבינים זה שיש הרבה גורמים קטנים שמפריעים ללקוח לבצע רכישה. אבל, אולי בעוד שישה חודשים, הליד שלכם מוכן לנסות את המוצר שלכם.
זו הסיבה שאתם צריכים להמשיך לטפח לידים גם אם אתם לא מצליחים להמיר אותם מיד. הפעילו מדי כמה חודשים קמפיין שיווק תוכן מטפח לידים. אתם יכולים אפילו ליצור מספר מאמרים או מדריכים ממוקדים במיוחד בנושאים ספציפיים של דפי נחיתה כדי לוודא שהקמפיין שלכם רלוונטי לפלחי לידים שונים.
בעת הגדרת קמפיינים של שיווק מחדש וטיפוח לידים, השתמשו בקהלים מותאמים אישית של פייסבוק כדי להגיע לאנשים ברשימות הדוא”ל שלכם, מבקרים קודמים באתר, ופלחי לידים אחרים.
17. שמרו על הלקוחות הנוכחיים שלכם מרוצים
יש רק יתרונות בשמירה על הלקוחות מרוצים:
חווית לקוח מעולה מבדילה אותכם מהמתחרים. הפניות ומפה לאוזן הם ערוצי שיווק רבי עוצמה. זהו אינדיקטור המוביל של כוונות צרכנים לרכישה חוזרת. תמיד יש מקום למכירה נוספת. זה זול יותר לשמור על הלקוחות הנוכחיים שלכם מאשר לרכוש חדשים. אז חשבו מה יהיה הכי מועיל ללקוחות שלכם.
איך ייראה הדבר הכי יקר שאתם יכולים לתת ללקוחות שלך?
התמקדו בשמחת לקוחות כשאתם מפתחים את אסטרטגיית המודעות בפייסבוק. זה יכול להיות מדריך, הצעת הנחה מובחרת, מוצר חדש לבדיקת או סקר לקוחות עם פרס תודה יפה. סקר פשוט יכול לתת ללקוחות שלכם הבנה שדעתם חשובה ובמקביל לתת לכם תובנות לגבי אזורים בעייתיים פוטנציאליים. צרו קהלים מותאמים אישית של ממירים ורוכשים בעבר או השתמשו ברשימות הדוא”ל שלכם כדי להגדיר קהל יעד בפייסבוק.
18. מצאו לקוחות פוטנציאליים חדשים
בדרך כלל, חברות מתחילות לפרסם בפייסבוק על ידי מיקוד מסעות הפרסום שלהן למאגר גדול של לידים קרים. לרוב, זה יהיה הפסד לכולם. גולשים בפייסבוק רואים הרבה פרסומות לא רלוונטיות – וחוסר הרלוונטיות הזה יהיה גרוע יותר עם הפיקסל של פייסבוק שייעצר מנוע אחד קצר. מודעות לא רלוונטיות הורסות את תקציבי הפרסום ותורמות ל-ROI שלילי בקמפיין.
למרבה המזל, ניתן להימנע מהנתיב הזה. במקום זאת, אפשר למקד קהלים שגם מורכבים מלידים קרים. הפרופילים של הלידים האלה ייראו כמו הלקוחות הנוכחיים שלכם, מה שיגדיל את הסיכוי שהם יתעניינו בהצעות שלכם.
ככה זה עובד:
צרו קהל מותאם אישית בפייסבוק של ממירים קודמים.
הגדירו קהל דומה על סמך הקהל המותאם אישית שיצרת זה עתה.
19. השתמשו בשיטת המיקוד של Mille Feuille
אם מעולם לא ניסיתם את Mille Feuille, תשטפו את מזלגות הפרסום שלכם, גבירותי ורבותי. Mille Feuille הוא קינוח עם שם מהודר וטעם גן עדן. באנגלית, Mille Feuille פירושו “אלף שכבות”.
כאשר היא מיושמת על מודעות פייסבוק, שיטת Mille Feuille מרבדת את הקהל שלך כך שתגיע לקבוצת הקהלים המרכזית המתעניינת ביותר בהצעה שלכם. נניח שאתם רוצים למקד את קוראי הבלוג שלכם – אבל לא לכולם. אתם רוצים למקד רק את קוראי הבלוג שאתם חושבים שיתעניינו במאמר האחרון על בתי הקפה הטובים ביותר בקוסטה מסה, קליפורניה.
יחד עם זאת, אתם רוצים להוציא את האנשים שקראו פוסט דומה לפני שבועיים.
כך תעשו זאת:
צרו קהל מותאם אישית של קוראי בלוג. אל תכללו את האנשים שקראו את המאמר הקודם שלכם. צרו קהל שמור הכולל את הקהל המותאם אישית של קוראי הבלוג שלכם. צמצמו את הקהל השמור על ידי מיקוד רק לאנשים המתגוררים ליד קוסטה מסה, קליפורניה.
הוסיפו שכבה של תחומי עניין סביב הקפה כדי להיות אפילו יותר ספציפי.
20. שימוש בכוחה של הוכחה חברתית
בעיניי אנשים יש חשיבות רבה להמלצות. זו הסיבה שמודעות הוכחה חברתית שיש להן ביקורות מלקוחות בפועל, מצליחות. דירוגי כוכבים לצד הערות חיוביות ממזערות את הפחד ממשהו חדש.
21. מודעות מסנג’ר
בחירת פורמט המודעה שלכם תלויה ביעד הפרסום שלכם. ויעד הפרסום שלכם קובע את מיקום המודעה שלכם. מיקום אחד כזה הוא Facebook Messenger.
למה לטרוח לפרסם כאן?
כי Messenger היא דרך רבת עוצמה להגיע לקהלים ישירות וליצור איתם אינטראקציה. בעידן שבו תשובות מיידיות זוכות בפרס, קישור ישיר מהלקוחות שלכם אליכם הוא דרך בטוחה לענות על שאלותיהם מיד ולפתוח ערוץ לפרסומות ממוקדות.
מודעת Messenger מופיעה כהודעה ישירה באפליקציית Messenger. המודעות האלה מציגות הצעות שאתם חושבים שהמשתמשים יאהבו יחד עם שאלה. התגובה שלהם מתאימה את ההודעה הבאה שלכם לתחומי העניין שלהם.
ההבדל העיקרי בין מודעת פייסבוק זו לסוגי מודעות אחרים הוא הקריאה לפעולה. מה שאתם רוצים שהלקוחות שלכם יעשו זה לא לקנות משהו או לקפוץ לדף נחיתה. במקום זאת, המטרה פה היא להתחיל שיחה.
“איזה מוצר אתה אוהב?” לאחר מכן שלוש אפשרויות מפעילות הצעת מוצר ספציפית בשרשור שלהם.
אתם יכולים לתת להם את מה שהם רוצים כשאתם יודעים מה הם רוצים.
נסו מודעות עכשיו, שלמו מאוחר יותר…
בניית מודעות זה דבר אחד. לגרום להם להיראות טוב כדי שימשכו עיניים זה דבר אחר. נסו וריאציות יצירתיות של מודעות כדי לראות מה עובד הכי טוב לפי מערכת בדיקות A/B המובנית ב-FB.
כך מגדירים בדיקות במנהל המודעות:
- עברו אל מנהל המודעות
- לחצו על הכרטיסייה מסעות פרסום
- בחרו A/B Test
- בחרו את המשתנה שברצונך לבדוק (קהל, קריאייטיב, מיקומים וכו’).
- בצעו בדיקה
- בחרו כמה זמן להפעיל את הבדיקה שלכם
כמה דברים שתרצו לדעת לפני הבדיקה:
- סוגי מודעות
- פייסבוק תומכת בסוגי מודעות שונים בפייסבוק, אינסטגרם, מסנג’ר וכו’.
- תמונה
- וִידֵאוֹ
- קרוסלה
- אוסף
כשאתם מעצבים את הקריאייטיב שלכם, בדוק כל אחד מהפורמטים האלה כדי לראות לאיזה מהן הקהל שלכם מגיב הכי הרבה. עשו יותר מסוג המודעה הזה. תוספות קריאייטיביות למודעות.
פה אתם עובדים על שני דברים:
1. איך זה נראה (פורמט)
2. לאן זה הולך (מיקום תצוגה)
שחקו עם כל אחד משניי אלה כדי לראות מה הלקוחות הקיימים שלכם אוהבים, והגיעו ללקוחות חדשים. היו יצירתיים.
הכינו שתי גרסאות של עותק המודעה. בדקו איזה מהם מקבל יותר קליקים.
CTA
- CTA הוא קיצור של Call to Action. זה הכפתור שלכם. אל תחשבו על זה יותר מדי.
- המציאו שני כפתורים שונים וראו איזו פעולה קראה להכי הרבה לקוחות.
- לדוגמא, מוכרים כסאות בר? עברו לשני כפתורים: קנה עכשיו או קבל הצעה.
- שפרו את אסטרטגיית הצעות המחיר שלכם
- טקטיקות חכמות וקריאייטיב קליט הם היסודות. בחירת אסטרטגיית הצעת המחיר, הקהל וההצעה הנכונים מונעת הוצאות יתר והחזר ROI שלילי.
איך הצעת המחיר קובעת מי יראה את המודעה שלכם, באיזו תדירות הם רואים אותה וכמה זה יעלה לכם (יותר מדי אם תקלקלו את אסטרטגיית הצעת המחיר שלכם).
קמפיין מודעות בפייסבוק חייב להצליח במכירה הפומבית.
במכירות הפומביות יש מיליוני מפרסמים אחרים שמציעים הצעות על מיקומים שמיליארדי צופים בפייסבוק יראו. כוונון אסטרטגיית הצעת המחיר שלכם חשוב לא פחות מבניית אסטרטגיית המודעה עצמה, כך שהאנשים הנכונים יראו אותה, יאהבו אותה וילחצו על הכפתורים שלכם.
הערך הגבוה ביותר או העלות הנמוכה ביותר.
אם לא תבחרו באסטרטגיית הצעת מחיר, תהיה זו ברירת המחדל. פייסבוק תנסה להשיג בשבילכם את מירב התוצאות עבור העלות הנמוכה ביותר האפשרית לקליק (עלות לקליק). זה מקום טוב להתחיל בו אם אתם לא יודעים מה להציע.
תקרת עלות
זה כאשר אתם שמים מגבלה על עלות ההצעות שלכם. יש לכם יותר שליטה מאסטרטגיית הצעת המחיר הנמוכה ביותר ואתם יכולים להשיג מיקומים טובים יותר, אם עשיתם את החשבון שלכם נכון ואתם יודעים כמה אתם יכולים להוציא על כל תוצאה. אולי תוציאו יותר. אבל אולי גם תזכו ביותר.
מינימום החזר על הוצאות פרסום
שתפו את פרטי הרכישה שלכם עם פייסבוק (במנהל האירועים עם הפיקסל של פייסבוק) ותסמנו לפייסבוק את ההחזר המינימלי על הוצאות פרסום שישמח אתכם. פייסבוק מייעלת את הצגת המודעות למשתמשי פייסבוק שיש להם סבירות גבוהה לרכוש בערכים גבוהים יותר.
עלות יעד
הגדירו את התקרה שאתם רוצים להוציא כדי להשיג את התוצאות שלכם והעלויות יישארו נמוכות, מובטח. זה אומר שאתם צריכים לדעת כמה התוצאות האלה אמורות לעלות לכם.
אסטרטגיות הפרסום הטובות ביותר שלכם ייחשפו עם הזמן
שיטות עבודה מומלצות הן רק שיטות עבודה מומלצות. אין שום ערובה שהם יעבדו. עם זאת, יש סיכוי טוב יותר שהם יעבדו כשאתה עושה את הדברים הנכונים.
אבל אולי הם לא.
לפני שאתם מהמרים גבוה ומתחילים מסע פרסום יקר בפייסבוק, בדקו תחילה את ההשערות שלכם בקנה מידה קטן יותר. הפעילו כמה ניסויים ומבחני A/B כדי לראות מה הולך טוב. השתמשו באסטרטגיות המודעות של פייסבוק שעברנו כאן כקו מנחה לפיתוח אסטרטגיה משלכם. מכיוון שהצלחת מודעות בפייסבוק מסתמכת על אסטרטגיית שיווק מוגדרת.
יש לכם 21 כלים מוכחים לעיצוב אסטרטגיית מודעות מנצחת בפייסבוק. נסו אותם. הגדירו אותם, בצעו אותם, בדקו אותם וראו אם משהו חדש משתלב באסטרטגיה שלכם לאורך זמן. עדכנו את זה. כאשר מופיע דפוס על הגרפים שלכם המראה מה עובד עבור החברה שלכם, שימו יותר כסף שם.