אורית שיפרין ווב אופטימיזר פרסום עסקים באינטרנט

ווב אופטימיזר

ניהול עסק מצליח

ניהול עסק

בואו נדבר קצת על היסודות של ניהול עסק, כגון רווחים, לקוחות, משאבים וארגון הייצור. ניגע בסוגיית יחסי אנוש בעולם העסקים המודרני, הקשר בין חברה ללקוחותיה, הקשרים עם העובדים והספקים. נזכיר איך החברות החדשניות ביותר משתמשות בצוותים הכוללים לא רק פונקציות עסקיות סטנדרטיות כמו כספים, שיווק, חשבונאות וייצור, אלא גם מעצבים ומהנדסים. נדון בחשיבות הנתונים בעולם העסקים המודרני. ננתח מה הופך חברות לרעות או טובות, ואיך אפשר להפוך את החברה שלכם למעניינת, חדשנית ורווחית.

יסודות ניהול עסק מודרני

כאשר חושבים על עסקים, תרבות עסקית או יעדים עסקיים, אנו חושבים על כסף, רווח, כוח או תחרותיות. כמובן הדברים האלה הם חלק מהיסודות של ניהול עסק, אבל הם לא המטרה. המטרה העיקרית של העסק היא ליצור דברים שימושיים עבור הלקוחות. ו גם מענה לצרכים של העובדים ושל השותפים העסקיים. כן, עסקים עוסקים בעשיית כסף, אבל אי אפשר להרוויח את הכסף הזה בלי הלקוחות, העובדים והשותפים העסקיים.

כדי להצליח בעסקים, אתם צריכים להבין אנשים. מה הלקוחות רוצים? איך הם רוצים להשיג את זה? איך אתם יכולים להפיק יותר מהעובדים שלכם? צריך להבין את התשתית: מיקומם הנוח של מבנים, נגישות הכבישים והחניות, האינטרנט, נושא המיסים והחוק בכללי.

ויש גם את הכיוונים החשובים בתחום הלא-חומרי. כדי להצליח בעסקים, צריך לדעת מה קרה אתמול, מה קורה עכשיו, ואיך להשתמש בנתונים, מידע וידע כדי לקבל החלטות טובות יותר מחר. כספים, חשבונאות, מכירות ושיווק, ניהול שרשרת אספקה, משאבי אנוש, טכנולוגיית מידע – כל אלו יעזרו לך להבין את מהות הכסף ואת הערך של העבודה עם אנשים. הבנת כסף, אנשים, מידע, משאבים ותשתיות, כמו גם הבנה במוצר או בשירות שימושי, הם היסודות העיקריים לניהול עסק ויהם אפשרו לך להתחיל לנהל את החברה הפרטית שלכם.

מושגים “פשוטים” בתחום ניהול עסק

רווח הוא סכום הכסף שנותר לאחר שהחברה שילמה את כל החשבונות שלה. כלומר, הכנסה מינוס עלויות שווה לרווח. זה נראה פשוט, אבל זה ממש לא. לנוסחה פשוטה זו יש ניואנסים רבים. נעבור בקצרה רק על שני המשתנים של הנוסחה:
הכנסה היא סכום הכסף שחברה מקבלת מלקוחותיה עבור המוצרים או השירותים שלה;
עלויות הן סכום כל ההוצאות שחברה מוציאה על ייצור מוצר או יצירת שירות.

כל חברה מנסה להטות את כף המאזניים לכיוון ההכנסה על מנת להרוויח. להשיג זאת בדרך כלל מנסים בעזרת:
תחרות קשה להגדלת המכירות;
בקרת עלויות נוקשה, כמו קיצוץ בשכר או שימוש בחומרים באיכות נמוכה יותר, אבל זה יכול להרחיק לקוחות;
הגדלת שטח הייצור, פתיחת סניפים, הגדלת מלאי או הכשרת עובדים.

כל תכנון עסקי מתחיל בהגדרת רעיון, כאשר הערך של הרעיון טמון במשאבים שברשותכם. זה יכול להיות:
הידע, הכישורים והניסיון שלכם;
יחסים מצוינים עם לקוחות וספקים;
קשרים עם אנשים חכמים ומשפיעים;
משאבים חומריים שונים.

הכרת המשאבים שלך חיונית כדי להבין מה יש לך ומה אתה צריך. מה מייחד אותך או מייחד את החברה שלך מהמתחרים? במה תשתמש בפיתוח מוצרים חדשים או למשיכת לקוחות חדשים? הכרת המשאבים שלך חשובה מאוד גם להצגת החברה שלך בפני משקיעים פוטנציאליים. מובן שרעיון טוב עשוי להיות אטרקטיבי למשקיע עתידי, אך ללא המשאבים הנלווים, אין לו ערך.

הגדרה של המוצר או השירות זה חלק מניהול עסק ששואף להצליח

ייתכן שאתה כבר מייצר את המוצר או נותן שירות בסיסי. אבל כל עסק צריך ליצור מגוון מוצרים או שירותים כדי להפיק רווח מהפעילות. הקפידו לקחת בחשבון את נקודות החוזק והחולשה של החברה שלכם ולהקשיב לדעות העובדים שלכם. הם יכולים לראות טעויות בשלבים שונים של העסק שאינכם מסוגל לקלוט בזמן, כמו גם הזדמנויות שלעולם לא היית יודע עליהן.
אם אתם מחפשים מוצרים או שירותים חדשים, וודאו שצוות הפיתוח מקבל הנחיות מדויקות העוסקות בנושאי עיצוב, כספים, שיווק, הנדסה ושרשרת אספקה. שקלו גרסאות שונות של אותו מוצר.

אפשרויות מוצר רבות יכולות:
להרחיב את שוק המכירות;
לעזור בתחרות עם יצרנים אחרים;
להפיק רווח נוסף על הנדירות או האינדיבידואליות של המוצר וכו’.

מצד שני, המגוון המצומצם של המוצר תורם ל:
הפחתת עלויות עקב רכישות בכמות גדולה של חומרי גלם או חלקים;
הפחתת עלות אחסנת המוצר והצגתו.

כשהחברה מפתחת מוצרים ושירותים חדשים, שקלו את כל האפשרויות. אילו גרסאות של המוצר יעריכו הלקוחות הכי הרבה? האם הלקוח יהיה מוכן לשלם יותר עבור ייחודיות המוצר או השירות? האם השוק יגדל עם מגוון סוגי המוצרים? האם הצעת אופציה כזו תהיה רווחית? איזה סוג של מוצר עתידי הלקוחות מוכנים לקבל כסטנדרט? סוגי מוצרים סטנדרטיים קלים יותר לייצור המוני.

ניהול עסק
ניהול עסק

ניהול משאבי אנוש כחלק בלתי נפרד מניהול עסק

אם קיבלתם החלטה לשכור עובדים, חייבת להיות הגדרה מדוייקת לכל תפקיד וכן לעלות שלו. לאחר העסקת העובדים הדרושים, החברה צריכה לזהות את החוזקות והחולשות שלהם, לספק הזדמניות לפיתוח כישוריהם ולצמיחת הקריירה שלהם. זה יעזור לעסק לצמוח. הכרת החוזקות של עובדי החברה עוזרת לזהות מנהיגים שמסוגלים להתפתח מהר ולהכשיר עובדים חדשים. זיהוי נקודות התורפה מבהיר אילו סוגי הכשרה צריכים האנשים כדי לבצע ביעילות את תפקידם.

ניהול עסק זה גם ניהול קשרי לקוחות

כל עסק מנסה לשמור על לקוחותיו. לכן חשוב לא מה שקרה אתמול, אלא מה הלקוח צריך היום ומה הוא יצטרך בעתיד. כיום יותר מתמיד, חברות מסתמכות על נתונים מלקוחות כדי ללמוד מהטעויות שעשו בעבר ולקבל את ההחלטות העסקיות שעומדות בפניהן היום.

הבנת הלקוחות, מי הם, מה הם אוהבים, מתי הם רוצים את זה, איך ההעדפות שלהם משתנות – זה הפרט מאוד חשוב ביסודות של ניהול עסק. ואלי אפילו החשוב ביותר.

כלכלה בניהול עסק

היצע וביקוש הם אחד המושגים הבסיסיים ביותר בעולם הכלכלה. זה עוזר להסביר את המחירים שהחברות גובות, המחירים שהלקוחות יצטרכו לשלם, את כמות המוצר שמיוצר ובסופו של דבר נרכש. זה אומר לנו שבשוק תחרותי שבו יש כמה חברות שמסוגלות לספק אותם צרכים ללקוח, הספקים ייצרו מספיק מוצרים כדי לענות על דרישת הלקוח במחיר מסוים.

אינפלציה היא אינדיקטור נוסף שכדאי לעקוב אחריו. זה מצביע על אפשרות של עליית מחירים וירידה בכוח הקנייה של המטבע הלאומי. אם האינפלציה עולה, אז מחירי חומרי הגלם והשכר חייבים לעלות, מה שיוביל לעלויות גבוהות יותר. וככל שהמחירים עולים, הלקוחות קונים פחות מכיוון שכספם מאבד כוח קנייה.

אינדיקטור נוסף לכלכלה הוא האבטלה. אבטלה גבוהה מאפשרת לחברות להעסיק אנשים בשכר נמוך יותר ולהיפך, אבטלה נמוכה מביאה לשכר גבוה יותר ולעלויות החברה.

כל האינדיקטורים הללו צריכים לעזור לעסקים להתנווט בכלכלה הגלובלית או הלאומית. היכולת להבין אותם נכון מאפשרת לבעלי עסקים מעודכנים וחכמים לחזות מה יקרה בעתיד ולהתכונן אליו כראוי.

לסיכום, נושא של ניהול עסק הוא מגוון ונרחב ביותר, היום נגענו רק בכמה דברים בסיסיים ממנו. מקווים, שהמידע הזה יעזור לכם להבין את הקשרים בתוך החברה – בין שיווק, פיננסים, עיצוב וכל השאר, וכן את הקשרים בין החברה לספקיה וכמובן, החברה ולקוחותיה. להיות מקצוען אמיתי לא אומר להיות מומחה בכל תחום. אלא יותר להבין ולראות כיצד כל חלק קטן בניהול עסק ממלא תפקיד חשוב ברכישת ערך ללקוחותיו.

שלום חברים!

הנני עוסקת בפרסום כבר 12 שנה, התחלתי לפרסם משנת 2010 וצברתי ניסיון עצום, לקוחות מרובים, שמצליחים וגדלים משנה לשנה, בוטחים בי ונשארים איתי שנים.

אז אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לפרסם בצורה יעילה

 אני מזמינה אתכם ליצור קשר  לגבי חבילות פרסום משתלמות

אם הנושא מעניין ורלוונטי – חייגו אלי  050-6423532

או שלחו הודעת ווטסאפ בלחיצה על קישור: https://wa.me/972506423532

תשאירו פרטים ונתחיל לפרסם!

שואלים את עצמכם:

איך לגייס לקוחות איכותיים?
כמה כסף צריך להשקיע בפרסום כדי לקבל תוצאות?

קבלו במתנה

ייעוץ ובדיקה לפרסום יעיל של העסק שלך

× דברו אתנו ב- WHATSAPP
דילוג לתוכן